توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ثبت موجودی طلا در سامانه الزامی نیست

  • کد خبر: ۲۰۳۸۹۷
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
ثبت موجودی طلا در سامانه الزامی نیست
معاون وزیر صمت گفت: ثبت موجودی طلا و کد ملّی خریدار از اساس در قانون سامانه مودیان مالیاتی نبوده و در این رابطه سوءتفاهم شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا شاه میرزایی اظهار کرد: ثبت اطلاعات موجودی اولیه طلا و کد ملّی خریدار نهایی هیچ کدام الزامی نیست و ثبت در یک سامانه کافی است؛ بنابراین اصناف فعال در حوزه فروش طلا متوجه شدند که هیچ مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود و سوءتفاهم‌ها رفع شد.

وی با تأکید بر اینکه در ماه‌های اخیر هیچ ابلاغی غیر از اجرای سامانه مؤدیان انجام نشده، گفت: اما عده‌ای شبهه ایجاد کردند و سعی کردند القا کنند که اختلاط سامانه‌ها رخ داده و مشکل سیستمی وجود دارد. اما الان که مسئله غیرواقعی برطرف شده، موضع دیگری دارند. این در حالی است که صرفاً با تعامل و رفع سوءتفاهم موضوع حل شده و از اساس قرار نبوده که اجرای پروژه‌ای دیگر با اجرای سامانه مؤدیان مخلوط شود.

قانون سامانه مؤدیان بدون تأخیر اجرا می‌شود

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت درباره خبر تعویق سه ماهه اجرای قانون نیز گفت: این خبر درست نیست و این مهلت سه ماهه، برای وزارت صمت و سازمان مالیاتی تعیین شده که سامانه جامع تجارت و سامانه مؤدیان را کاملاً با یکدیگر یکپارچه کنند. اما در اجرای قانون سامانه مؤدیان، هیچ تأخیری ایجاد نشده و این قانون به صورت صددرصد اجرایی می‌شود و اصناف طلا هم این موضوع را پذیرفته‌اند.

وی همچنین با تکذیب این خبر که فاز جدید سامانه جامع تجارت هم‌زمان با سامانه مؤدیان اجرایی شده و اختلالی ایجاد کرده، گفت: از ماه‌ها قبل بین سامانه‌های صمت و سامانه مؤدیان مالیاتی اتصال وجود داشته و دارد و تنها در برخی بخش‌ها باید یکپارچه‌سازی کامل‌تر شود تا همه فعالان یک پنجره واحد ببینند؛ بنابراین سه ماه فرصت تعیین شد تا این یکپارچه‌سازی انجام شود. ولی برخی در اخبار القا کردند که قرار است پروژه دیگری هم‌زمان با پروژه سامانه مؤدیان اجرایی شود که این موضوع تکذیب می‌شود. در ماه‌های اخیر و در سال جاری هیچ ابلاغی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص وجود نداشته است.

قرار نیست از اثر تورم بر قیمت طلا مالیات بگیریم

شاه میرزایی با تأکید بر اینکه خبر مالیات ۲۵درصدی بر موجودی طلا نیز خبر اشتباهی بود، تصریح کرد: چنین چیزی در قوانین مالیاتی کشور نیست و قانون مالیات عایدی سرمایه هم هنوز نهایی نشده و بسیاری از دستگاه‌ها و نهاد‌ها با مشمول شدن طلا در آن مخالف هستند. طبق قوانین موجود هرکس خرید یا فروش طلای خود را شفاف‌سازی کند، مورد حمایت و تشویق قرار خواهد گرفت. مردم هم همیشه در هنگام خرید طلا مطالبه سند و فاکتور رسمی می‌کنند تا از عیار طلا و تقلبی نبودن کالای فروخته شده کسب اطمینان کنند، بتوانند از طلای خود به عنوان تضمین استفاده کنند و وام بگیرند و از مزیت سرمایه‌گذاری در طلا هم بهره ببرند؛ بنابراین اینکه برخی در اخبار اعلام کرده‌اند دولت می‌خواهد بابت افزایش قیمت طلا ناشی از تورم، از کسی مالیات بگیرد چنین موضوعی مطرح نیست.

معاون وزیر صمت همچنین از توافق با اصناف طلا خبر داد و گفت: فعالان این حوزه اکنون به طور دقیق آگاه شدند که نیازی به ثبت موجودی اولیه طلای خود ندارند و همچنین طلافروشان الزامی به گرفتن کد ملّی مشتری خود ندارند. ایجاد سوءتفاهم و نگرانی در شروع اجرای یک پروژه عظیم مثل سامانه مؤدیان مالیاتی، طبیعی است و به معنی آن نیست که آموزش و فرهنگ‌سازی انجام نشده است و در حال حاضر هم این نگرانی‌ها برطرف شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->